pondělí 15. června 2009

3.6. - Plán cesty

Slavnostně jsme rozbalili novýho krásnýho nouťáska a zjistili, že nádherná taštička, kterou nám paní doporučila přikoupit, je o kus menší než notebook sám. Mohli bysme v ní nosit třeba myš, kdybysme ji měli. Navíc, v krabici od notebooku už jedna taštička je přímo přibalená. Ta kupodivu sedne perfektně.

Ráno zjišťuju přes internet limity na kreditních kartách. Začínám tušit, proč se nedaří zaplatit loď. Volám sluchátku, ať zkusí platbu pomocí další kreditní karty, kde mám limit vyšší. Sluchátko mi s politováním sděluje, že naše rezervace byla stornovaná (a to ještě neuplynulo 24 hodin).

Sluchátko zkouší rezervaci resuscitovat. Daří se a dokonce proběhla i platba. Máme zarezervovanou kajutu bez okna. Její číslo, bude určeno až v okamžik nalodění. Sluchátko se mě ptalo, jestli chceme pravidelně večeřet v 18:00 nebo ve 20:15. Vybírám pozdější čas. Sluchátko prověřilo a zjistilo, že pozdní čas už není možnej, ale že to zkusí zadat ještě jednou. Napodruhé to prošlo. Máme zarezervovanou večeři ve 20:15. Máme loď, můžeme jet na dovču :)

Dáváme si slavnostní snídani v kavárně v čínské čtvrti. Na netu píšou, že čínská čtvrť není úplně bezpečná a není radno se tam moc zdržovat. To asi nebyli v ulici u našeho hotelu. My naopak čínskou čtvrť hodnotíme jako ostrov pohody a klidu. Vede tudy mnohem lepší cesta do centra.
Dostáváme skoro syrový vajíčka se šunkou a slaninou. K tomu dávají toust s marmeládou a ještě nastrouhaný lehce osmahlý brambory. Vypadá to jako polotovar na bramboráky. Říkají tomu tady Hash brown.

V centru jdeme opět navštívit cestovku. Nejdřív chceme letenku zpátky z Anchorage do Vancouveru měsíc po připlutí na Aljašku. Pánovi se nedaří najít stejnou cenu jako včera. Dneska jsou asi 3x vyšší. Prej to je ale chyba systému a že dneska se stejně divný ceny objevujou u všech letenek. Máme vyčkat než nějakej ajťák chybu opraví. Jak dlouho? To není schopen odhadnout. Nakonec ho napadla spásná myšlenka, že zkusí letenku zarezervovat přímo v systému dané letecké společnosti. Máme letenku :)

Tak už jen vypůjčení auta na měsíc. Máme si ho vyzvednout v Anchorage na letišti. Loď připlouvá do přístavu v 7:00 ráno, pán volí čas vyzvednutí auta 10:00 ráno. Nemožné se stalo skutečností. Máme plán na celou cestu.

Příjemně naladěni jdeme vrátit taštičku na notebook. Peníze nám pošlou zpátky na účet. Místo taštičky kupujeme myš.

O půl sedmé večer máme sraz s Láďou. Čas si krátíme procházkou k moři. Láďa je super, vzal nás do hospůdky do čtvrti, kde jsme ještě nebyli. Pivo tady mají zhruba za pět dolarů (asi devadesát korun). Než jsme z Ládi vytáhli spoustu moudrostí, značně se sešeřilo. Individua se probouzí. Z hospůdky jdeme pěšky až k prvnímu vozíčku. Na zbytek cesty bereme taxíka za sedum dolarů.